Att börja om från början


2014-06-07 @ 14:23:24
För mig är det viktigt att trivas med min kropp, men framförallt att ha en stark kropp som orkar med allt som livet innebär. 

I september blev jag gravid. Efter att ha tränat flera gånger i veckan så drogs det ner drastiskt. Jag orkade helt enkelt inte. Jag fick en trötthetschock. 
Innan vi visste att det flyttat in en liten i min mage så var vi övertygade om att jag var "på väg in i väggen". 

Jag kämpade på med ca ett pass per vecka för att hålla igång lite. 
Sen åkte vi på semester i tre veckor. 
Hann med något pass därefter innan jag blev sjuk. 
Fem veckor var jag dålig. Hostade, halsont, feber, ont i kroppen... 
Sen kom den berömda foglossningen. 

Promenader var uteslutet. Blev bara värre och jag fick böta för det i dagar efter. 
Kunde knappt ta mig till spårvagnen emellanåt. 
Blev något pass mer på gymmet, men sen har det varit en träningsfri period. 

Lilla Stella bestämde sig för att dyka upp två veckor förtidigt. En lättnad! 
Att förlossningen sen tog mindre är 1,5 timme var en stor bonus. 
Jag var inte alls tagen efteråt. 

Så nu gäller det, jag vill bli stark igen och få tillbaks mitt flås. 

Har fortfarande lite ont av fogarna, men inte alls lika mkt. 
Det som är en utmaning är min ländrygg. Den värker nästan i ett. 
Stort fokus på att träna upp bålen på rätt sätt. 

Så, här kan ni läsa om min väg tillbaks och lite längre än så. 


V.37 om jag inte minns fel... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback