Tid....


2013-10-02 @ 08:35:39
"Den som inte har tid att träna, får senare i livet avsätta tid för sjukdom"

Det är i väldigt många fall sant. 

Tänk så mycket tid som läggs framför tv'n, framför datorn, med mobilen... 
Då är det lustigt att höra att personer inte har tid. 
Ta 30-60 minuter av den tiden och gå ut på en rask promenad. 

Det handlar i många fall inte om tiden, utan vad man prioriterar. 

Jag har aldrig hört någon säga; "Jag ångrar verkligen att jag tränade idag". 

Ge dig själv en utmaning i höst! 
Det kan vara att besöka gymmet två ggr i veckan fram till jul. 
Eller kanske att ta sig ut på den där promenaden på 30 minuter en gång per dag. 
Hitta en utmaning som passar just dig, som känns rimlig att nå. 

Min är att träna spinning en gång i veckan. 
Ja, utöver 3-4 ggr styrketräning som jag redan gör de flesta veckorna. 

Lycka till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback